vrijdag 1 juli 2016

Over afscheid nemen...

Daar was ze dan... de laatste week. Even onverwacht als het laatste popcorntje dat je plots van de bodem van je zak vist (meestal al tijdens de eerste 10 minuten van de film). Je hebt het gevoel nog maar op dreef te zijn en toch is het einde er al.

Ik zag trotse ouders passeren op het oudercontact, ik zag leerlingen helemaal los gehen (waar halen ze toch die energie... van de zon kan het niet zijn), ik zag collega's druk in de weer... Wat een speciale sfeer: die (voor mij eerste) laatste week! Een boek zou ik er kunnen over schrijven. Maar laten we ons vandaag beperken tot een fotoverslag.




17u: enthousiast vertrekken we naar de Bollekesfrituur.
Om daar na 5 minuten wachten de uitbaatster aan te treffen
die in de file stond en ons weet te zeggen dat de eerste frieten
pas na drie kwartier kunnen gebakken worden.
Neeeeeeeeeeeee! Een ramp! Een ramp!
Teleurgesteld starten we onze terugtocht.

 Gelukkig is er nog Leziz die onze buiken vult met pitta's,
dürüms, hamburgers, frieten en massa's frisdrank.
Man, die zesdes eten véél!


Iets na 19u: Petra bijt de speechspits af.

 We worden getrakteerd op enthousiast gehuppel van de ijsbrekers.
(Ik heb helaas niet van iedereen foto's kunnen nemen).


Ook de vijfdes tonen hun dans-skills.


Ons enthousiast publiek! Ze doen koffiemolens, waves, 
b r a v o's en '10 beauforts' alsof ze nooit iets anders gedaan hebben.

De spanning stijgt!

De zesdes verbazen ons met hun stoerheid.
Hoewel... verbazen? Dat het geen doetjes zijn,
hadden we natuurlijk al lang in de gaten.







Het team zingt het afscheidslied.

En ook de ouders bestormen het podium met een wijs lied.
Een nieuwe traditie is ingezet!

De leerlingen hebben hun diploma's en fotoboeken op zak!
Ik probeerde met de ingebouwde camera in mijn bril foto's
te trekken tijdens het uitreiken van de diploma's. Dat is helaas
mislukt. Maar ik ben er zeker van dat de ouders in kwestie
wél kiekjes hebben van dit heuglijk moment!



Later die avond namen we ook afscheid van collega's Caroline, Thanne, Katty, Isabel en Djamilla.


-------------------------------------------
Donderdag 30 juni

We starten met een ontbijt.
Bedankt iedereen om iets mee te brengen!


Hartsvriendinnen (1)



Jana eet nogal veel yoghurt, precies.

Seppe. Immer enthousiast voor een selfie met de juf ;-).

Hartsvriendinnen (2)



Bahar was ziek, maar was er toch bij! Juij!


Officiële uitreiking van de medailles
van het FIFA-toernooi (een fijn initiatief
van James)!



 Het Belgisch volkslied wordt gezongen.
In gedachten wordt de driekleur gehesen.


En 's avonds valt mijn blik op onze kalender.
Het is vreemd te beseffen dat er 62 dagen lang
geen enkel hand ook maar enig blaadje zal verwijderen.
(En dat er op 1 september iemand véél werk zal hebben :-) ).

Nog eens een dikke merci, kraaiennest. Het was hier zalig!
Fijne vakantie, allemaal!

Liefs,
Els





Geen opmerkingen:

Een reactie posten